emulator: WAARSCHUWING: Kan niet worden geïnitialiseerd OpenglES emulatie, met behulp van software renderer

Wat deze foutberichten betekenen van de Android emulator?

Starting emulator for AVD 'AVD'
Failed to create Context 0x3005
could not get wglGetExtensionsStringARB
emulator: WARNING: Could not initialize OpenglES emulation, using software renderer.
could not get wglGetExtensionsStringARB
could not get wglGetExtensionsStringARB
could not get wglGetExtensionsStringARB
could not get wglGetExtensionsStringARB
could not get wglGetExtensionsStringARB
could not get wglGetExtensionsStringARB
could not get wglGetExtensionsStringARB
  • Heb je al een oplossing?
  • Goede grafische driver installatie geëlimineerd deze fouten

 

8 Replies
  1. 15

    Bij het starten van de emulator van de commando-regel – $ emulator64-arm -avd GalaxyS2 – ik heb een gelijkaardig (en misschien/hopelijk) met het bericht:

    emulator: FOUT: Kan niet laden OpenGLES emulatie bibliotheek: lib64OpenglRender.dus: niet open shared object file: No such file or directory

    Ik vond dit bestand lib64OpenglRender.so door locate. Het is in de tools/lib-submap van de android-sdk-linux-dir.

    Dus heb ik /etc/ld.so.conf.d/android_stuff.conf (je kunt natuurlijk voeg de volgende regel naar de andere *.conf-bestand in die directory) en zet er een lijn in:

    path_to_android-sdk-linux_directory/tools/lib

    Bel dan met de configuratie-tool: ldconfig (gewoon zonder enige parameter) en (althans in mijn geval) de error-bericht ging weg.

  2. 9

    export LD_LIBRARY_PATH=”/home/< user-pc>/Android/Sdk/tools/lib64:$LD_LIBRARY_PATH”

    cd /home/nazmul/Android/Sdk/tools

    ./emulator64-x86 -avd < avd-naam > -gpu op

    Dit comand werken op mijn laptop .

    • Ah dank je, waarom is dit niet in de docs – of heb ik het mis??
    • Yo vindt deze hier uit mijn github .
  3. 3

    Zorg ervoor dat u de installatie van de juiste drivers voor je grafische kaart. ik had precies dezelfde fout.

  4. 2

    Ik denk dat Gerd ‘ s oplossing het meest nuttig.

    In het geval dat iemand struikelt over een meer gedetailleerde en complete oplossing…

    De vanille studio.sh starter-shell script zet een env-variabele:

    LD_LIBRARY_PATH="$IDE_BIN_HOME:$LD_LIBRARY_PATH"

    dat het dan de uitvoer. De IDE_BIN_HOME is ingesteld door het gebruik van de locatie van de studio.sh bestand (ergens in het midden – meestal [android-studio]/bin).
    Wanneer een emulator is gelanceerd door Studio->Manger->Extra->Beheer van AVDs dit env-var wordt voorafgegaan met een android-SDK/tools/bin.
    Betekenis als je start het zelfstandige, heb je niet dat env-var.
    Gerd de oplossing voegt de lib aan het systeem lib-zoeken-pad.
    Een andere aanpak zou zijn om een wrapper die zorgt dit dus dat het alleen wanneer nodig en (eventueel) andere dingen ook.

    #!/bin/bash
    export JAVA_HOME="/usr/lib/jvm/java-BLAH"
    export STUDIO_JDK="$JAVA_HOME"     #This is also used in studio.sh
    export IDE_BIN_HOME="/home/you/android-studio/bin"
    export Anroid_SDK="/home/you/android-sdk"
    export LD_LIBRARY_PATH="$Anroid_SDK/tools/lib:$IDE_BIN_HOME:$LD_LIBRARY_PATH"
    
    cd "$Anroid_SDK/tools"
    
    ./emulator64-x86 -avd AVD-NAME-1 -gpu on &
    ./emulator64-arm -avd AVD-NAME-2

    Dit is waarschijnlijk een beetje overdreven, maar het is compleet 😉
    Afhankelijk van de Distro/Setup JAVA_HOME kan worden ingesteld, dus je zou kunnen neerzetten die lijn. Als je constant gebruik maken van de emulator, kunt u ook iets toevoegen, zoals

    export LD_LIBRARY_PATH="[YOUR Studio PATH]/tools/lib:$LD_LIBRARY_PATH"

    naar je .bashrc of .profiel-bestand.

    Maar om antwoord te geven op de werkelijke vraag: betekent Dit dat de emulator was niet in staat om het uitvoeren van (hardware-acceleratie -?) OpenGLES, en dat het met behulp van software routines te implementeren/emuleren OpenGLES 😀
    Voor het inschakelen van de emulator te vinden van de gewenste lib, zorg ervoor dat u de juiste (3D-Acceleratie.?) grafische kaart drivers geïnstalleerd, kies dan één van de bovengenoemde (wrapper shell of (bash-sessie-init-instellingen).

    Opmerking dat de nieuwere versies van Android-Studio hebben gevorkte uit de SDK

  5. 0

    Betekent dit dat de linker kon het niet vinden OpenglES libraries op uw systeem. Je zou kunnen proberen het installeren van deze.

    Op Fedora, dit lijkt het probleem op te lossen:

    > yum install mesa-libGLw.i686

    Sommige gerelateerde informatie hier: http://www.redips.net/android/emulator-fedora-linux/

    Edit: Voor Windows-gerelateerde dingen, dit antwoord lijkt te doen wat je wilt.

    • Werkelijk, ik ben nieuw in android.Na de update installeren API 2.1,2.2 na dat ik open AVD manager maken emulator en open emulator tijdens het laden zie ik dit fout. Ik ben werkzaam in window 7 64 bit
    • en ook de emulator hoogte is niet voorzien in het scherm en keyboard emulator is niet verschenen. Voor het installeren van api 2.1, 2.2… het was fijn werken.
    • Ik ben niet geïnstalleerd mips systeem van de afbeelding is dit reden voor deze fout…
    • Ik ben niet bekend op de Windows-kant. U hoeft niet de mips-systeem afbeelding
  6. 0

    Ook ik Had hetzelfde probleem, zelfs als ik 512 MB van RAM. Ik heb het opgelost door “Verwijderen” de oudere emulator en herschiep het nieuwe emulator. Nog steeds wist ik niet weten wat de reden is voor dit probleem.Dit probleem is nog niet gesloten door Google Ontwikkelaars . Hoop dat mijn oplossing om anderen te helpen.

  7. 0

    Je hebt om te spelen rond met uw android-apparaat specificatie zoals RAM, Heap andere specificatie.

    Het is moeilijk om je te vertellen welke moet worden ingesteld naar wat. In mijn geval heb ik RAM 512 en Heap 128 om het te laten werken.

  8. 0

    Nog een tip…Controleren als u niet op de virtuele machine…ik bedoel, je moet op een echte machine.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *